0705-10 54 24

FAQ

Svar på återkommande frågor

 

Vad betyder Google My Business för mitt företag?

Google My Business – det centrala marknadsföringsverktyget

SE TILL ATT KUNDERNA HITTAR DIG PÅ GOOGLE

 thumb-maps
                                               Ett exempel på Google företagsida   

 

  • SE TILL ATT KUNDERNA HITTAR DIG PÅ GOOGLE

    Google My Business gör information om ditt företag synlig på Google Sök, Google Maps och Google+, så att kunderna hittar dig oavsett vilken enhet de använder.

  • GÖR DET ENKELT FÖR KUNDERNA ATT HÅLLA KONTAKTEN

    Ge kunderna rätt information vid rätt tillfälle, oavsett om det är köranvisningar till din verksamhet i Maps, öppettider i Sök eller ett telefonnummer som de kan klicka på i sina mobiltelefoner.

  • VAR DÄR NÄR KUNDERNA SÖKER EFTER DIG PÅ WEBBEN

    Din nästa kund kan vara ett klick bort. När du går över till Google gör du det lättare för kunderna att hitta information om din verksamhet online, inklusive öppettider, kontaktuppgifter och vägbeskrivningar.

  • KOM MED PÅ KARTAN

    Dina verifierade företagsuppgifter visas i Maps och hjälper kunderna att hitta till dig. De kan också hitta kontaktuppgifter samt betyg och recensioner för din verksamhet.

  • STICK UT PÅ GOOGLE+

    Kraftfulla recensioner och bilder av din verksamhet och dina produkter hjälper dig att sticka ut ur mängden så att kunderna hittar dig på webben.

  • DELA RÄTT UPPGIFTER OM DIN VERKSAMHET

    Uppdatera informationen om ditt företag så ofta du vill. Från Google My Business kan du redigera dina kontaktuppgifter, din verksamhetsbeskrivning, adressen till din webbplats och mycket mer.

  • BLI HITTAD PÅ OLIKA ENHETER

    Kunderna kan hitta din verksamhet på datorer, mobiltelefoner och surfplattor. Oavsett om de söker när de är hemma, när de är på språng, eller när de byter mellan olika enheter, får kunderna samma tillförlitliga information om din verksamhet.

  • DINA FAVORITKUNDER VILL HÖRA AV DIG

    Kom närmare den viktigaste delen av din verksamhet – dina kunder. Skapa varaktiga relationer genom att dela nyheter och svara på kundfeedback när du får den.

  • DINA KUNDER SKA ALDRIG BEHÖVA MISSA EN UPPDATERING

    Håll kunderna informerade genom att publicera uppdateringar, nyheter och specialerbjudanden på din sida på Google+. Kunderna kan +1:a och kommentera innehållet du lägger upp, så att du får en direkt koppling till deras feedback.

  • VÄCK DIN SIDA PÅ GOOGLE+ TILL LIV

    Fånga kundernas uppmärksamhet genom att visa upp dina produkter eller tjänster med vackra bilder. Du kan även lägga till ett profilfoto, ange en omslagsbild och lägga upp videoklipp som lyfter fram det bästa med ditt erbjudande.

  • SVARA PÅ FEEDBACK FRÅN KUNDER

    Kundbetyg och recensioner hjälper dig att hålla koll på värdefull feedback. Du kan också svara på recensioner som verksamhetsägare.

  • SKAPA PERSONLIG KONTAKT MED HANGOUTS

    Genom videochattar ansikte mot ansikte kan du hålla kontakt med kunderna oavsett om de finns i närheten eller långt bort. Du når och pratar enkelt med kunder över hela världen om allt från kommande kundevenemang till att visa upp din senaste produkt.

  • ALLT PÅ ETT STÄLLE

    Redigera informationen om ditt företag på Google, dela uppdateringar med kunder och få insikter om vad andra tycker om din verksamhet – allt i en och samma översikt.

  • HÅLL KOLL PÅ RECENSIONERNA

    Nu kan du se hur ditt företag uppfattas på webben: läs recensioner av din verksamhet, svara på dem och spåra dina betyg bakåt i tiden.

  • INSIKTER OM KUNDERNA

    Förstå hur andra hittar din verksamhet och använder ditt innehåll, så att du kan nå fler kunder och rikta in dig på de mest relevanta målgrupperna.

  • Googles företagsregister/my business!

    För att registrera eller ta kontroll över eller bara komplettera era uppgifter, gör du enkelt genom att gå till adress http://google.se/mybusiness och följa instruktionerna.

    Om ert företag inte redan har ett telefonnummer registrerat på Google, som ni har tillgång till, tar processen att få ut företaget på Google cirka två veckor.
    Det beror på att när du väl registrerat ert företag skickar Google ut ett analogt vykort till företagsadressen med en kod som ni ska registrera in.
    Vi hjälper er med denna process.

Google Maps världens mest använda App

Enligt en studie av
GlobalWebIndex leder Google Maps listan över världens mest populära mobilappar före Facebook och YouTube.

Google Maps världens mest använda app framför Facebook och YouTube

Google Maps världens mest använda app framför Facebook och YouTube

Enligt detta är Google Maps det mest använda mobilprogrammet i världen, med 54 procent av smartphone-användare som använder den under den testade perioden. För det andra är den mobila Facebook-appen med 44 procent, den tredje platsen är säkrad av YouTube med 35 procent, den fjärde är Google+ med 30 procent

(Källor: GlobalWebIndex)

Hur jag verifierar mitt företag på Google maps

Hur kontrollerar jag en placeringen på

kartan?

För att kunna redigera er kart placering måste den verifieras. Det är enkelt. Gå till din lista via  https://maps.google.com  .

Fixa er statistik till MyBusiness

Genom din MyBusiness-notering på Google kan du inte bara hantera dina data utan även fråga din statistik. Gör så här genom att göra följande:

  1. Steg: Gå till Google MyBusiness via följande länk: https://business.google.com  och logga in med ditt konto i övre högra hörnet.
  2. Steg: Välj det konto du vill hantera eller visa statistiken. Klicka på ”Hantera”
  3. Steg: Välj den post som du vill hantera eller visa statistiken. Klicka på «Hantera plats»
  4. Steg Klicka på «Statistik»
  5. Steg Nu visas din statistik

Undersökningar och statistik

Undersökningar och statistik bekräftar överlägsenheten i att ha virtuell 360rundtur

businessview-1


Leekes
 är ett företag som säljer möbler i Storbritannien.
Efter lanseringen av deras virtuella 360rundturer har fler än 20 000 besökare på Leekes webbplats sett 360rundturen och man har haft ett fem gånger större intresse än för någon annan sida på webbplatsen.
Rundturen har även bidragit till att öka antalet verkliga besök i butiken med 20 % jämfört med föregående år.
Läs mer i Leekes Business View rapport.

 

  • När konsumenter söker efter företag använder de Google maps 44 % av gångerna.
    Studie från Oxera [PDF på engelska]
  • I genomsnitt leder 41 % av platssökningarna till ett besök på plats.
    Studie från Oxera [PDF på engelska]

I juli 2015 genomförde ett oberoende marknadsinstitut en kvantitativ marknadsundersökning i syfte att ta reda på hur virtuella 360rundturer påverkar kundernas intresse för lokala företag.

staplar


Det är dubbelt så troligt att personer som tittar på en företagssida som är omgjord till en med virtuell 360rundtur, gör en bokning på företaget.

I sin undersökning av konsumenter, 67% av konsumenterna vill ha fler företag som har virtuella 360turer.
Dessutom om man ser bland personer mellan 18 och 34 år är det till och med 130 procent mer sannolikt att de bokar efter ha hamnat på er virtuella 360rundtur.
Läs mer i Hämta översikten [pdf]

Vi fotar i HDR och vad betyder HDR

High Dynamic Range fotografier

REVOLUTION

En gång i tiden kunde man endast använda svart-vita foton för att marknadsföra sitt företag.
Nu finns färg.
En gång i tiden kunde man endast använda vanliga foton med begränsat perspektiv för att marknadsföra sitt företag.
Nu finns Panorama 360° i HDR.

KVALITET

Kvaliteten är väldigt viktig när det gäller 360° foton. Viktigare än när det gäller vanliga foton.
Man upplever företaget som om ”man vore där”.
Är kvaliteten inte bra får man en felaktig bild av vad det är för företag egentligen.
Är kvaliteten bra dock, förfogar man över den i särklass mest effektiva visuella marknadsföring tillgänglig på Internet idag.

Ett av våra mål är att förse våra kunder med fantastiska 360 virtuella bilder

HDR fotografering (High Dynamic Range fotografier) är konsten att ta flera bilder i olika exponeringar
och sedan kombinera dem tillsammans för att skapa en dynamisk bild som innehåller alla färgdjup,
skuggor och belysning som det mänskliga ögat kan plocka upp, som kameran inte kan.

På vänster sida är den bästa enskilda exponeringen bild som togs i uppsättningen. På höger sida är HDR-bilden.
Nedan ser du exempel

fore-och-efter-fotograferingfore-och-after-fotografering-2

360 rundturer utökas med overlay och plugin

  • iFrame-kod för inkludering på din egen hemsida
  • Länk för sändning via post
  • Company Logo
  • VR-glasögonsknapp
  • Plugin, olika beroende på inriktning
  • Bokning system
  • Ytterligare produktinformation (text, bild, video)
  • Avancerad navigering
  • Share-knappen
  • cARD
  • Auto-Rotation
  • Rotera knapp automatiskt
  • Ta bort alla element Knapp
  • statiska hotspots
  • dynamiska hotspots
  • Textnavigering
  • Infobox
  • Statistik
  • Stillbilder
  • Multi-Tour flerspråkig
  • Många kunder är intresserade av hur många användare, hur ofta och hur länge de besöker sin 360 graders tour. Av denna anledning erbjuder vi nu också en detaljerad statistik.
  • Google Visitor Analysis 
     

Vi är partner för följande TourEXTENDER-leverantörer

Ställ in Google Street View VR-glasögon i några enkla steg

Med Google Street View-appen

Alla 360-graders turer på Google Maps Street View kan upplevas med VR-glasögon i verklig 3-D. Så här går du vidare:

vr glasögon

Med VR-glasögon från Google, VR One plus från Zeiss eller Samsung Gear 360 från Oculus kan en 360-graders virtuell turné ses ännu mer realistiskt.

  •  Hämta appen Google Street View (inte Google maps!) För Android eller iOS
  • Ange någon plats eller välj från Googles förslag
  • Tryck på skärmen 1x med fingret så att symbolen  visas
  • Tryck på symbolen  > skärmen delas upp i två
  • Navigera genom att klicka i vilken riktning som helst
  • Ha kul

Overlay med plugin

Alla 360-graders turer på Google Maps Street View kan förlängas – även senare – med en overlay . En av de många funktionerna i  overlay är VR-läget. Återigen, klicka bara på kartongikonen  och placera er smartphone i VR-glasögon.

Integrera er 360 till hemsidan

Integrera 360 touren med iFrame till er webbplats

Att integrera en Google Maps Street View 360 rundtur till er egen webbplats är en barnlek med den nya Google Maps. Sök i Google Maps, kartor till er post. Via «Utsikt från insidan» kommer ni till er virtuella rundtur

Navigera nu till önskad plats där touren ska börja. Då kan du välja kommandot ”Dela eller bädda in bild” via ”tre vita prickar” i övre vänstra hörnet.

Nu kan du byta från ”dela länk” till ”bädda in bild”, bestäm storlek ”liten”, ”medel”, etc. Och kopiera den genererade koden iFrame på din hemsida. Klart.

Tips: Höjden och bredden på iFrame-koden definieras i pixlar och kan justeras efter önskemål. Vi rekommenderar att du ändrar bredden (t.ex. «width =” 600 ””) till ”width =” 100% ””. Detta säkerställer att iFrame automatiskt anpassar sig till bredden på din webbplats och visas alltid korrekt, speciellt på smartphones och surfplattor.

Er 360 visas på Facebook

Det enklaste sättet att bädda in en Google Street View 360-graders tour på en Facebook-sida är att skapa en ny flik.

Och det här är det bästa sättet att göra det:

  1. Öppna ditt Facebook-konto
  2. Sök via sökfält ovan för ”Static HTML iFrame-flikar”
  3. Klicka på appen och tilldela den till en av dina Facebook-sidor
  4. Nu har du på den valda Facebook-sidan en ny flik som heter ”Välkommen”
  5. Via «Set up tab» kan du bädda in en iFrame-kod

En sida på YouTube som visar proceduren i en video. 

Problem med att logga in i mitt Google MyBusiness (eg access data förlorad)

https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620

Google Analytics

VILKA KANALER PÅVERKADE KÖPARNA?

FÅ KUNSKAP SOM ÄR VIKTIG FÖR DIG

Med Google Analytics kan du inte bara mäta försäljningar och omvandlingar. Du får dessutom aktuella inblickar i hur besökarna använder din webbplats, hur de kom dit och hur du kan locka dem att komma tillbaka.

 

ANALYSVERKTYG

Google Analytics baseras på en effektiv och lättanvänd rapporteringsplattform så att du själv kan bestämma vilken information du vill granska och anpassa rapporterna med några få klick.

 

INNEHÅLLSANALYS

Innehållsrapporterna hjälper dig att ta reda på vilka delar av webbplatsen som fungerar bra och vilka sidor som är mest populära så att du kan skapa en bättre upplevelse för kunderna.

 

SOCIAL ANALYTICS

Webben är en social plats och Google Analytics mäter resultatet av dina initiativ i sociala medier. Du kan analysera hur besökarna samverkar med delningsfunktioner på webbplatsen (t.ex. +1-knappen) och engagerar sig i innehållet på olika sociala plattformar.

 

ANALYS AV MOBILA ENHETER

Google Analytics hjälper dig att mäta effekten av dina mobilinitiativ på företaget. Om du skapar mobilappar kan du dessutom använda programutvecklingspaket (SDK) i Google Analytics för iOS och Android så att du kan mäta hur besökarna använder din app.

 

OMVANDLINGSANALYS

Ta reda på hur många kunder du lockar, hur mycket du säljer och hur användarna engagerar sig på webbplatsen med hjälp av de olika analysfunktionerna i Google Analytics.

 

ANNONSERINGSANALYS

Få ut så mycket som möjligt av annonseringen genom att ta reda på hur väl dina sociala annonser, mobilannonser, sökannonser och visningsannonser fungerar. Koppla aktiviteten på webbplatsen till dina marknadsföringskampanjer för att skaffa dig en helhetsbild och förbättra resultatet av annonseringen.

360 graders tourer visas också på Google Earth

360 graders tourer visas också på Google Earth

Nyligen är Street View och 360 graders tourer också synliga på Google Earth. Och via smartphone, surfplatta och dator Välj länken https://earth.google.com/web/ Sök efter en plats eller ett företag, aktivera Pegman (längst ner till höger) och Street View visas som blå linjer och turer / enkla panos som blå prickar.

Google Post

Vad är Google inlägg?

Google Inlägg är en ny funktion i Google My Business. Google Inlägg kan publicera händelser, kampanjer och viktig företagsinformation eller länkar via Google My Business. Det här är vad kunderna ser direkt i kontaktuppgifterna i Google My Business eller Google Maps, som för närvarande är aktuella i ditt företag.

Google Inlägg ger möjlighet att snabbt dela den senaste informationen med personer som letar efter ditt företag.

Bokningar kan delas i form av text, bild, video eller animerade gifs. Dessutom kan Googles inlägg vara försedda med knappåtgärder. Användare kan interagera med företaget direkt från Google Maps eller Google My Business!

Google ut den här funktionen i alla Google My Business-konton för ett tag sedan. Hanteringen är enkel och funktionen är attraktiv för användare och företag. Snabb och direkt kan användaren kopplas till rätt plats. Länken behöver inte nödvändigtvis leda till din egen webbplats.

Hur skapar du ett Google-inlägg?

För att skapa Google Inlägg öppnar du ditt Google My Business-konto och loggar in. Inläggsfunktionen är listad andra i navigeringsmenyn.

Prisexempel på 360 rundtur

Virtuell 360 rundtur i er Business

*Mini *Liten *Medel
3950.- 5950.- 8950.-
Bearbetning och integration i Google Bearbetning och integration i Google Bearbetning och integration i Google
Bildrättigheter för eget bruk Bildrättigheter för eget bruk Bildrättigheter för eget bruk
Resekostnader, ingår inom Borås Resekostnader, ingår inom Borås  Resekostnader, ingår inom Borås 
Avgifter månads- / uppföljningskostnader Avgifter månads- / uppföljningskostnader  Avgifter månads- / uppföljningskostnader 
Laddar upp till Google Maps Street View Laddar upp till Google Maps Street View  Laddar upp till Google Maps Street View 
Kod för inkludering på egen hemsida Kod för inkludering på egen hemsida  Kod för inkludering på egen hemsida 

* Alla priser plus moms. Fast prisgaranti: Det finns inga ytterligare uppföljningskostnader.

  • Våra 360 rundturer har maximal möjlig upplösning för alla skärmstorlekar.
  • Vi skapar så många panoramor som ni behöver för att bäst täcka er verksamhet.
  • Publiceras på Google Maps och på Google Earth.
  • Ni får upphovsrätt till de bilder som tagits.
  • Alla era bilder lagras helt fritt hos Google.
  • Ni kan bädda in touren på er hemsida, Facebook etc, det ger bättre pageranking
  • De flesta av våra projekt är online inom 5 till 10 dagar från fotograferingstidpunkten.
  • Prissättning baseras på ett antal faktorer. Det är i första hand beroende av antalet panoramabilder de varierar inte bara med antalet kvadratmeter, utan även av verksamheten. En återförsäljare drar nytta av ett bredare spektrum av panoramabilder. Detta för att ge kunderna möjlighet att se ert varusortiment.
  • Ni betalar bara för fotograferingen och skapandet av den virtuella touren.
  • Det finns absolut inga uppföljningskostnader och inga abonnemangsavgifter.
  • För mindre caféer, butiker och företag räcker det med färre 360-bilder.
  • Stora offentliga utrymmen såsom universitet, institutioner eller arenor, större hotell/restauranger, mm kan behöva mer.
  • Sist men inte minst. Vi konkurrerar inte med företag som inte erbjuder vår kvalitet.

Galleri

Några av våra trevliga 360turer.
Tryck på en bild för att se företagets 360rundturer

Viewing page 2 of 2 | Previous Page

faqphone

Om informationen i FAQ inte besvarade era frågor. Ring så hjälper jag till: 0705-105424